Obecnie Weber w Polsce to: zespół ponad 260 pracowników, 2 fabryki wytwarzające gotowe mieszanki budowlane (znajdujące się w Gdyni i Górze Kalwarii ) oraz terminale logistyczne wraz z centrami barwienia.
Na rynku marka Weber jest reprezentowana przez ponad 80 handlowców, doradców technicznych, instruktorów, oraz licznych przeszkolonych wykonawców i projektantów. Dostępność produktów zapewnia ogólnopolska sieć blisko 1 100 punktów dystrybucji: hurtowni, punktów sprzedaży detalicznej i marketów budowlanych. Zobacz
Od 2009 Weber działa w ramach spółki Saint-Gobain Construction Products Polska, organizacji skupiającej producentów materiałów budowlanych z rodziny Saint-Gobain: Ecophon (dźwiękochłonne sufity podwieszane i panele ścienne), Isover (izolacje budowlane i techniczne z wełny mineralnej szklanej i skalnej oraz styropianu), Pam (rury, kształtki, armatura, uzbrojenie drogowe z żeliwa sferoidalnego dla wodociągów i kanalizacji), Rigips (płyty gipsowo-kartonowe i systemy suchej zabudowy wnętrz) oraz Weber. Aktualnie Saint-Gobain Construction Products Polska zatrudnia ponad 900 pracowników i posiada 11 zakładów produkcyjnych.
20 lat doświadczeń w Polsce
Marka Weber jest obecna na polskim rynku już od 20 lat (początkowo pod nazwą Terranova Industria Polska, następnie Weber Terranova). Utożsamiana jest z wysokiej jakości materiałami i rozwiązaniami elewacyjnymi, systemami ociepleniowymi, tynkami szlachetnymi, farbami fasadowymi, a także materiałami do układania płytek ceramicznych.
W wyniku fuzji z firmą maxit oferta Weber wzbogaciła się o podkłady podłogowe i posadzki przemysłowe, rozwiązania do pomieszczeń „mokrych”, zaprawy murarskie, tynki, keramzyt i wyroby wytwarzane na jego bazie, a także szczególnie wysoko cenione przez profesjonalistów specjalistyczne hydroizolacje oraz zaprawy do napraw konstrukcji żelbetowych marki Deitermann.
Klienci zyskali łatwiejszy dostęp do nowoczesnych, sprawdzonych technologii, kompleksowej oferty produktów, rozbudowanego pakietu szkoleń oraz sprawniejszego serwisu.
Najważniejsze etapy w rozwoju Weber w Polsce:
- 2009, połączenie ze spółką maxit oraz Saint-Gobain Construction Products Polska
- 2001, spółka zmienia nazwę na Saint-Gobain Weber Terranova
- 1996, Grupa Weber et Broutin dołącza do koncernu Saint-Gobain
- 1995, utworzenie spółki Terranova Industria Polska należącej do Grupy Weber et Broutin
Nasze marki
Poszczególne grupy produktów i rozwiązań są oferowane na rynku pod następującymi markami:
Weber
Obejmuje produkty z zakresu tzw. chemii budowlanej, do niedawna sygnowane znakami Weber Terranova i maxit (dawniej Optiroc), od ponad 20 lat obecnymi w Polsce.
Marka Weber szczególnie mocno i pozytywnie jest kojarzona z wyrobami elewacyjnymi: systemami ociepleń, tynkami i farbami fasadowymi oraz klejami do płytek. Marka maxit wniosła produkty i rozwiązania podłogowe (była na naszym rynku jednym z pionierów technologii zapraw samopoziomujących), zaprawy murarskie i przeznaczone do napraw, tynki oraz produkty do układania płytek ceramicznych.
Od lat jednym z priorytetów Weber jest bliska współpraca z wykonawcami budowlanymi – od szkoleń po bezpośrednie wsparcie na placu budowy. Innym wyróżnikiem marki jest dbałość o stałe dostosowywanie oferty do potrzeb rynku oraz innowacyjność produktów i rozwiązań.
Weber Deitermann
Kontynuuje tradycje marki Deitermann, pod którą od 1991 roku oferowane są w Polsce specjalistyczne produkty i systemy przeznaczone do wykonywania: izolacji przeciwwodnych obiektów, napraw konstrukcji żelbetowych i murowych, posadzek przemysłowych, okładzin z płytek na tarasach, balkonach i w basenach.
Z marką tą kojarzone są linie wielu znanych, wysokiej jakości produktów, takich jak Cerinol, Superflex, Plastikol, Eurolan. Niezawodnym, stale doskonalonym, uznanym wśród profesjonalistów technologiom Weber Deitermann towarzyszy rozbudowany program szkoleń – od początku istnienia na rynku polskim przeszkolono ponad 11 tysięcy firm budowlanych.
Jakość i niezawodność to naczelna dewiza marki potwierdzona przyznaniem szeregu nagród, znaku jakości ISO 9001:2000 oraz AQAP 2120:2003.
Leca®
Od 2010 roku znakiem towarowym Leca® KERAMZYT wyróżniane jest lekkie kruszywo wcześniej oferowane w Polsce pod marką Optiroc, później maxit. Marka Leca® jest od lat dobrze znana w krajach skandynawskich.
Produkcja keramzytu ma w Polsce dość długą historię, ale dopiero od 2000 roku, kiedy to wytwórnia w Gniewie dołączyła do maxit, rozpoczęła się wielka modernizacja zakładu umożliwiająca produkcję nowoczesnego kruszywa, dostosowanego do standardów europejskich. Dało to początek „nowej ery” w technologiach keramzytowych w Polsce.
Doskonałe parametry izolacyjności termicznej i akustycznej, niski ciężar nasypowy, ognioodporność, mrozoodporność pozwalają na wszechstronne stosowanie tego kruszywa w budownictwie, a także geotechnice, ogrodnictwie, rolnictwie. Leca® KERAMZYT to obecnie najlżejsze kruszywo ceramiczne produkowane w Polsce.